11 Şubat 2016 Perşembe

Kendin yap (vazo tasarımı)


Merhaba Sevgili Okuyucularım,

    Bugün nasılsınız? :) Umarım mutlusunuzdur... Çünkü sizin de bildiğiniz gibi mutluluk her şeyin ilacıdır. Ben de bugün siz hayata daha mutlu, daha pozitif , daha tasarımlı bakın diye yeni bir vazo tasarladım. Unutmayın benim için en çok 'SİZ' değerlisiniz.. :) Tasarladığım bütün ürünleri sizin bir parça daha mutlu olmanız için yapıyorum. Hadi siz de benimle beraber bir şeyler üretin ve sonucunda yeni bir şey üretmenin mutluluğunu yaşayın.

    Bugün sizlere biraz geri dönüşümden bahsetmek istiyorum.  Sizce ' Geridönüşüm' kelimesi hayatımızda olmasa Dünya nasıl bir yer olurdu? Bütün doğal kaynaklarımız belki de tükenmiş olurdu değil mi? Günümüzde  ambalajlardan, polyester şişelere, tekstil atıklarından , atık suya kadar her alanda geridönüşüm uygulanmaktadır. Bu  Dünyadaki çok fazla ülkenin gündeminde olan bir konudur.

   Yeşil teknolojinin hayatımıza girmesi ile birlikte  çoğu şirketler ürünleri tekrar işlenebilir malzemelerden üretmeye başladı. Birçok ürün eskidiğinde , fabrikalarda geridönüşüme uğrayıp yeni ürün olarak ortaya çıkmaktadır. Böylece evlerimizde , doğa dostu ürünleri gönül rahatlığıyla kullanabiliyoruz.

  Dünya çapında  geridönüşüm konusunda insanları bilinçlendirmek için birçok kurum ya da kuruluşlar  da  proje geliştiriyor. Mesela çoğu cam içecek şişeleri depositoludur. Ya da pet şişe kapakları toplama kutuları vardır.  Bu konuda hepimizin de duyarlı olmamız gerektiğini düşünüyorum , lütfen depositolu şişelerimizi  çöpe atmayalım. Mavi kapaklarımızı da çöpe değil toplama kutularına atmanızı rica ediyorum siz sevgili okuyucularımdan:)

   Şimdi sıra tasarlayacağımız vazomuzda. Genelde vazolar cam,plastik,polyester ,tahta gibi hammaddelerden üretilir. Vazo denildiğinde aklımıza ilk geleni ise camdır. Eski  yıllarda cam vazolar evleri süsleyen önemli  aksesuarlardandı. Çoğumuz kesme kristal vazoları hatırlıyoruz değil mi?. Ben de ilk olarak cam içki şişesini çöpe atmamak için değerlendirmek istedim. Acaba içki şişesini nasıl değerlendirdim? Hadi başlayalım...

  İlk başta şişeyi güzelce yıkadım. İçinde koku kalmadı. Kuruttuktan sonra camın rengine uygun çiçek seçtim. Çiçekleri de evde olanların arasından seçtim.

   Daha sonra önceki tasarımlarımda kullandığım bereketli keten ipimi kullanmak istedim.




Şişenin ağız kısmında bulunan girintili yerin kötü görünmemesi için ipi sardım ucunu yapıştırıcı ile yapıştırdım. Yine yapıştırıcım da önceki tasarımlarda kullandığım yapıştırıcım.





Gövde kısmına da gözüme hoş göründüğü kadarı ile ip sardım. Evde saman kağıdım vardı. Şişenin boyutlarına uygun olacak şekilde kestim. Çakmak yardımı ile kenarlarından yaktım. Notumu yazıp ucunda açtığım delik yardımı ile ipimi bağladım.Bu kısımda yapıştırıcı kullanmadım.


Evde bulduğum beyaz yapay gülleri içine koydum.


Hiç para ödemeden , geridönüşüme katkı sağlayarak birlikte vazo tasarladık. Mutlu günlerde kullanın..:)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder