24 Ocak 2016 Pazar

Çeyizlerin Olmazsa Olmazı..


Merhaba :),

  Uzun ve yorucu süren  bir dönemi kapattıktan sonra ailemin yanına geldim. O kadar şanslıyım ki kar yağmaya başladı. Bu nefis kar manzarası eşliğinde ben de yeni bir yazı yazmak istedim.

  Aile evi hep huzurludur, temizdir,sıcaktır ,dinlendiricidir ve mis gibi kokar. Aslında daha birçok kelime bu huzuru anlatmaya yetmez. İstanbul’un koşuşturması , gürültüsü o kadar yormuş olmalıki beni, sanki bitmeyen masaj yaptırıyorum birkaç gündür.

  Küçük şehirde doğup büyümek bir bakıma avantajlıdır aslında. Yolda gördüğün çoğu insana tanıdıksındır, ya da görüntüsüne aşinasındır. Uzun zamandır gelmemiş olsan bile hiç yabancılık çekmezsin. Küçüklüğünün samimiyeti kucaklar seni bütün sevgisiyle.

  Bu gün kahvemi yudumlarken mahallede olup bitenleri dinlemek istedim. Camın kenarında etrafı izleye izleye...Açıkçası biraz da dedikodu yaptık.:) Neler olmuş neler..! Altı aylık kısa bir dönemde birçok şey değişmiş yaşadığım yerde.

  Aslında günler geçtikçe çoğu şey eskiyor. Yenilendikçe de yaşanmışlıkları siliyor hayatımızdan. Benim de bu yerde çoçukluğum var. Silinmesin istiyorum , fakat her geldiğimde değişiyor. Durduramıyorsun... Eskiler gidiyor , yeniler, yabancılar geliyor çocuklumun içine. Olsun varsın değişsin, benim hafızamda değişmiyor ki..Fazla uzatmadan , işte ben de böyle bir yerde doğup büyümenin mutluluğu içindeyim bugün.

  Bu kadar eskiye gitmişken dedimki çocukluğumuzun zamanlarından kalma, annelerimizin ananelerimizin hobileri dantellere bakalım biraz. Emek harcanmış her eser değerlidir bana göre. Dantellerin nasıl örüldüğünü, ne kadar çok emek harcandığını ve sabırla işlendiğini biliyorum. Bu nedenle de dolaplarda kapalı kalmalarını istemiyorum. El emeği göz nurudur bir nevi değil mi?

  Hadi çıkartalım yıllardır açılmamış örtülerin içindeki dantellerimizi. Biraz modernizm katarak değerlendirelim istiyorum.
  
Peki neler yapabiliriz?
·         Küçük yuvarlak dantellerden mumluk .
·         Küçük dantelleri birleştirerek avize
·         Orta büyüklükteki kare ya da yuvarlak dantellerden ekmek sepeti
·         Büyük fiskos sehpa dantelinden  gazetelik ,
Yapabiliriz.
İleriki yazılarımda bunların nasıl yapılacağını adım adım sizlere anlatacağım.
Takipte kalın..
SEVGİLER..:)



         















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder